Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας
Στο αγιάζι της Ενημέρωσης
Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020 .-
~
~** Άγιος Αμφιλόχιος Επίσκοπος Ικονίου – Γιορτή σήμερα 23 Νοεμβρίου
~ Τη μνήμη του Αγίου Αμφιλοχίου του Επισκόπου Ικονίου τιμά σήμερα, 23 Νοεμβρίου, η Εκκλησία μας. Ο Άγιος Αμφιλόχιος ήταν Καππαδόκης, σύγχρονος του Μεγάλου Βασιλείου και φίλος του. Διακεκριμένος για τη μεγάλη του μόρφωση και ευσέβεια, αναδείχθηκε επίσκοπος Ικονίου το έτος 344 μ.Χ. Υπήρξε άριστος επίσκοπος και μετείχε στη Β’ Οικουμενική Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη, όπου και διέπρεψε. Ο Αμφιλόχιος δεν είχε κύρος μόνο στη δική του Εκκλησία, αλλά το ηθικό κύρος του είχε επεκταθεί και σε άλλες περιοχές. Έτσι, παρενέβαινε και σε Εκκλησίες κοντινές, όπου διασφάλιζε την ειρήνη και ορθοτομούσε το λόγο της αληθείας. Διότι στο έργο του, είχε οδηγό τα θεόπνευστα λόγια του Αποστόλου Παύλου: «Σπούδασον σεαυτόν δόκιμον παραστήσαι τω Θεώ, εργάτην ανεπαίσχυντον, ορθοτομούντα τον λόγον της αληθείας». (Β’ προς Τιμόθεον, στ’ 15). Δηλαδή, λέει ο Απόστολος Παύλος, προσπάθησε να παραστήσεις τον εαυτό σου στο Θεό δοκιμασμένο και τέλειο εργάτη, που δεν τον ντροπιάζει το καλοφτιαγμένο έργο του, και διδάσκει ορθά το λόγο της αληθείας. Στην προς Αμφιλοχία επιστολή ο Μέγας Βασίλειος φανερώνει τη λαμπρή ηθική φυσιογνωμία του Αμφιλοχίου. Τον παρακαλεί να παραστεί στην τιμητική γιορτή υπέρ των μαρτύρων της Καισαρείας, για να αποβεί αυτή σεμνότερη, διότι ο λαός της Καισαρείας τον αγαπά, όσο κανένα άλλο επίσκοπο. Ο Αμφιλόχιος συνέταξε αρκετούς λόγους για την Ορθοδοξία μας, και πέθανε ειρηνικά το έτος 394 μ.Χ. Εορτολόγιο: Αμφιλόχιος, Αμφιλοχία Έλενος, Λένος. Απολυτίκιο: Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε. Σοφίας την έλλαψιν ως καθαρός μυηθείς, δογμάτων ορθότητος φωτοειδείς αστραπάς εκλάμπεις τοις πέρασι, συ γαρ την εν Τριάδι ομοούσιον φύσιν εκήρυξας, ασυγχύτως καθελών τας αιρέσεις. Διό σε, ιεράρχα Αμφιλόχιε, Χριστός εδόξασε. https://youtu.be/QbnCP4g3Uuc .-~** Πως πρέπει να πολεμάμε τα σαρκικά πάθη;
~ Σαρκικά πάθη: Εναντίον των σαρκικών παθών θα πολεμάς, αδελφέ, με ξεχωριστό και διαφορετικό τρόπο από τους άλλους. Και για να γνωρίζης να πολεμάς με την τάξι, πρέπει να σκέφτεσαι ότι υπάρχουν τρεις χρόνοι και τρεις πόλεμοι· πριν από τον πειρασμό, στο καιρό του πειρασμού και αφού περάσει ο πειρασμός. Ο πόλεμος πριν από τον πειρασμό θα είναι, κατά των αιτιών, που συνήθως γίνονται αφορμή αυτού του πειρασμού· δηλαδή, πρώτα, εσύ πρέπει να πολεμάς κατά αυτού του πάθους· όχι αντιστεκόμενος σ αυτό, όπως σου είπα να κάνης στα άλλα πάθη… Αλλά αποφεύγοντας με όλη σου τη δύναμι από κάθε είδους αφορμή και πρόσωπο, το οποίο σου προξενεί πειρασμό στη σάρκα. Και, εάν καμιά φορά είναι ανάγκη να μιλήσης με κανένα τέτοιον, μίλησε με συντομία και με πρόσωπο σεμνό και σοβαρό· μάλιστα, τα λόγια σου, ας έχουν κάποια σκληρότητα περισσότερη, παρά γλυκύτητα. «Μήν έχης εμπιστοσύνη στον εχθρό σου ποτέ», λέγει ο Σειράχ (12,11). Και συ, μην έχης εμπιστοσύνη ποτέ στον εαυτό σου. Γιατί, καθώς ο χαλκός γεννάει από μόνος του την σκουριά έτσι και η διεφθαρμένη φύσις σου γεννά από μόνη της την κακία· «όπως ο χαλκός σκουριάζει, έστι και κακία του» (αυτόθι)· μην έχης εμπιστοσύνη, πάλι σου λέω, στον εαυτό σου, και αν μπορή να ειπωθή έτσι ότι και εσύ δεν αισθάνεσαι, ούτε ακόμη αισθανθής τόσο καιρό τις αιχμές της σάρκας· διότι αυτή η κατηραμένη κακία, εκείνο που δεν έκανε σε πολλούς χρόνους, το κάνει σε μία ώρα και πολλές φορές κάνει τις ετοιμασίες της κρυφά και όσο περισσότερο κάνει τον φίλο και δίνει λιγωτέρο υποψία για αυτή, τόσο περισσότερο βλάπτει και αθεράπευτα πληγώνει (33). Γι αυτό, πολλές φορές πρέπει να φοβάται κανείς περισσότερο (καθώς η πείρα το απέδειξε και το αποδεικνύει), από εκείνα τα πρόσωπα, με τα οποία νομίζει εύλογο να συναναστρέφεσαι ή γιατί είναι συγγενείς του ή γιατί είναι ευλαβή και ενάρετα (34) ή γιατί ευεργετήθηκε από αυτούς και κρίνει σαν υποχρέωσι να τα συχνοχαιρετά. Διότι με την απερίσκεπτη αυτή συναναστροφή, ανακατώνεται η φαρμακερή ευχαρίστησις της αισθήσεως, ώστε ανεπαίσθητα λίγο λίγο διαπερνά ως και στο νού της ψυχής και σκοτεινιάζει τόσο τη λογική, με τρόπο, που αρχίζουν ύστερα να μην υπολογίζουν καθόλου τα επικίνδυνα αίτια της αμαρτίας· δηλαδή, τα ερωτικά βλέμματα, τα γλυκά λόγια του ένα και του άλλου μέρους· τις άσεμνες κινήσεις και μορφασμούς· τα πιασίματα των χεριών και έπειτα καταντούν να πέσουν ή στην ολοκληρωτική αμαρτία ή στα άλλα διαβολικά πάθη, από τα οποία δύσκολα μπορούν να ελευθερωθούν. Γι αυτό, πρέπει, αδελφέ, να αποφεύγης την φωτιά, γιατί είσαι πανί και μην ξεθαρρέψης ποτέ ότι είσαι στουπί βρεγμένο και καλά γεμάτο από νερό καλής και δυνατής θελήσεως· όχι· αλλά Πως είσαι στουπί ξερό και αμέσως πλησιάζοντας τη φωτιά, κατακαίγεσαι, σύμφωνα με αυτό που έχει γραφεί για τον Σαμψών, ότι «έσπασε τα νεύρα όπως σπάει η κλωστή του στουπιού, όταν πλησιάση στη φωτιά» (Κρίτ. 16,9), ούτε να λογαριάσης ότι έχεις σταθερή απόφασι και προθυμία καλύτερα να πεθάνης παρά να λυπήσης τον Θεό με την αμαρτία. Γιατί, αν υποθέσουμε ότι είσαι στουπί βρεγμένο, αλλά όμως με την συχνή συναναστροφή και το θέαμα, η φωτιά με την θερμότητά της ξηραίνει λίγο λίγο το νερό της καλής σου θελήσεως και ανέλπιστα, τόσο θα προσκολληθής στο διαβολικό έρωτα, ώστε να μην ντραπής τους ανθρώπους, ούτε να σεβασθής συγγένεια ή φιλία, ούτε να φοβηθής τον Θεό, ούτε να υπολογίσης την τιμή, ούτε την ζωή, ούτε τις τιμωρίες όλες της κολάσεως· αλλά να εκτελέσης την αμαρτία. Γι αυτό, φεύγε, φεύγε όσο μπορείς. Α΄. Από τις συναναστροφές των προσώπων που σκανδαλίζουν, αν αληθινά δεν θέλης να πιασθής από την αμαρτία και να θανατωθής (35) Β΄. Απόφευγε την ανεργία και οκνηρία και στάσου άγρυπνος και νηφάλιος με τους λογισμούς και με τα έργα, που ταιριάζουν στη στάσι σου. Γ. Μήν παρακούσης ποτέ σου, αλλά υποτάξου εύκολα στους προεστώτες και Πνευματικούς σου Πατέρες, κάνοντας με προθυμία και γρήγορα εκείνα που σε προστάζουν και μάλιστα, εκείνα που σε ταπεινώνουν και είναι αντίθετα της θελήσεώς σου και της φυσικής σου κλίσεως. Δ΄. Μη κάνης ποτέ κρίσι αλαζονική για τον πλησίον σου· δηλαδή, μην τον κατακρίνης και μάλιστα, γι αυτήν την ίδια σαρκική αμαρτία, για την οποία μιλάμε, αν και είναι φανερά πεσμένος σε αυτήν, αλλά συμπάθησέ τον και μην αγανακτήσης εναντίον του, ούτε να τον κοροϊδέψης, αλλά από το παράδειγμά του, ταπεινώσου εσύ και γνώρισε τον εαυτό σου, ότι είσαι ασθενής και σκόνη και στάχτη λέγοντας· εκείνος έπεσε σήμερα, εγώ θα πέσω αύριο. Γιατί, αν συ εύκολα κρίνεις τους άλλους και τους καταφρονείς, ο Θεός παραδειγματικά θα σε εκπαιδεύση, παραχωρώντας να πέσης κι εσύ στο ίδιο ελάττωμα. «Να μην κρίνετε, λέγει, και δεν θα κριθήτε» (Ματθ.)· για να γνωρίσης με το πέσιμό σου την υπερηφάνειά σου και να ταπεινωθής και έτσι να ζητήσης θεραπεία και για τα δυό· και για την υπερηφάνειά σου και για την πορνεία σου. Εάν όμως και σε φυλάξη ο Θεός και δεν πέσης, ούτε αλλάξεις λογισμό, όμως πάλι μη δώσης εμπιστοσύνη στον εαυτό σου, αλλά πάντα να φοβάσαι και να αμφιβάλης για τη στάσι σου. Ε΄. Πρόσεχε καλά, εάν απόκτησες κανένα χάρισμα θεϊκό ή βρίσκεσαι σε καλή κατάστασι, να μη βάλης στο λογισμό σου κάποια περιττή ιδέα και φαντασία, Πως είσαι κάποιος και Πως οι εχθροί σου δεν θα σε πολεμήσουν πια, με το να φαίνεσαι ότι προς το παρόν τους μισείς και τους αποστρέφεσαι. Γιατί, αν σε αυτό είσαι απροφύλακτος, εύκολα θα πέσης. Αυτά, λοιπόν, είναι εκείνα, που πρέπει να φυλάξης πριν από τον πειρασμό του σαρκικού πάθους. Στόν καιρό όμως του πειρασμού, πρέπει να σκεφθής από που προέρχεται αυτός ο πόλεμος· από εσωτερική αιτία, ή από εξωτερική. Εξωτερική αιτία είναι η περιέργεια των οφθαλμών, τα γλυκά στην ακοή λόγια και τραγούδια· η απαλότητα και ο στολισμός των φορεμάτων, τα ευωδιαστά μυριστικά της οσφρήσεως· οι συνομιλίες και οι κινήσεις και τα πιασίματα, που παρακινούν στην αμαρτία αυτή· η θεραπεία σε αυτά τα απαντήματα είναι· η σεμνότητα και η ταπεινότητα των φορεμάτων, το να μη θέλης ούτε να δής, ούτε να ακούσης, ούτε να μυρίσης, ούτε να μιλήσης ή να πιάσης όλα εκείνα, που παρακινούν σε αυτή την κακία και προ πάντων η αποφυγή της συναναστροφής, όπως είπαμε παραπάνω. Η εσωτερική αιτία προέρχεται ή από την καλοζωία του σώματος ή από τους λογισμούς του νού που μας έρχονται από τις κακές μας συνήθειες και τα πάθη ή από την παρακίνησι του διαβόλου. Και η μεν καλοζωία του σώματος, πρέπει να σκληραγωγήται με νηστείες, αγρυπνίες, χαμαικοιτίες και μάλιστα γονυκλισίες και άλλες παρόμοιες ταλαιπωρίες· καθώς εξηγεί η διάκρισις και η διδασκαλία των θείων Πατέρων των δε λογισμών, από όπου κι αν προέρχωνται, οι θεραπείες είναι αυτές· το να ασχολήσαι με διάφορα γυμνάσματα, αρμόδια για την κατάστασί σου, τα οποία είναι η ανάγνωσις των ιερών βιβλίων, και μάλιστα, του αγίου Εφραίμ, της Κλίμακας, του Ευεργετινού, της Φιλοκαλίας και άλλων παρόμοιων, η μελέτη και η προσευχή· η οποία ας γίνεται έτσι. Όταν αρχίσουν αυτοί οι λογισμοί της πορνείας να σε ενοχλούν, αμέσως θυμίσου με τον νού σου τον εσταυρωμένο και εκ βάθους ψυχής λέγε· «Ιησού μου, Ιησού μου γλυκύτατε, βοήθησέ με γρήγορα, για να μην αιχμαλωτισθώ από αυτόν τον εχθρό». Και κάποιες φορές αγκαλιάζοντας (νοερά, ή αισθητά, αν είναι παρών), τον σταυρό στον οποίο κρέμεται ο Κύριός σου, ασπάσου πολλές φορές τις πληγές του, λέγοντας με αγάπη· «ωραιότατες πληγές, πληγές αγιώτατες πληγές αγνότατες, πληγώσατε αυτήν την αθλία και ακάθαρτη καρδιά μου και εμποδίστε με από το να σάς βλάψω». Η δε θεραπεία σου κατά την χρονική περίοδο που πληθαίνουν οι λογισμοί των σαρκικών ηδονών, ας μη γίνεται κατ ευθείαν εναντίον αυτών, πράγμα το οποίο και μερικά βιβλία γράφουν έτσι (όπως είναι το να σκεφθής την βρώμα και την αηδία της σαρκικής ηδονής· τον έλεγχο της συνειδήσεως που θα σου προξενήση, τις πίκρες που ακολουθούν, τους κινδύνους, την φθορά της περιουσίας και της παρθενίας σου, την κατηγορία της τιμής και άλλα παρόμοια)· η μελέτη σου λέω, ας μην γίνεται σε αυτά, γιατί αυτή η φροντίδα δεν είναι πάντα μέσο ασφαλές, για να νικήσης τον πειρασμό της σάρκας· μάλιστα μπορεί να προξενήση βλάβη. Γιατί αν και ο νους αποβάλη τους λογισμούς προσωρινά με την παρόμοια μελέτη, όμως με το να είναι ασθενής και εμπαθής, όταν τα μελετά αυτά, αποτυπώνει καλύτερα την ευχαρίστησι και ευχαριστιέται και συγκατατίθεται σε αυτή. Οπότε η αληθινή θεραπεία των σαρκικών ηδονών είναι, το να αποφεύγουμε πάντα, όχι μόνο από αυτές, αλλά και από κάθε τι άλλο (ακόμη και αν είναι εναντίον τους), που μας τις υπενθυμίζει. Γι αυτό, η μελέτη σου ας είναι σε άλλα· δηλαδή, στη ζωή και το πάθος του εσταυρωμένου μας Ιησού, στη φοβερή ώρα του θανάτου σου, στην τρομερή ημέρα της Κρίσεως και στα διάφορα είδη της κολάσεως. Εάν όμως και οι σαρκικοί αυτοί λογισμοί σε πολεμούνε περισσότερο από το συνηθισμένο (όπως αυτό συμβαίνει), μη δειλιάσης γι αυτό, ούτε να αφήσης την μελέτη των παραπάνω, για να στραφής σ αυτούς, για να τους αντισταθής, όχι, αλλά ακολούθησε όσο περισσότερο συνοπτικά μπορείς, την μελέτη σου αυτή, μη φροντίζοντας εντελώς για τους λογισμούς αυτούς, σαν να μην ήταν δικοί σου. Γιατί, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να αντισταθής σ αυτούς, αν και συνεχώς σε πολεμούν, από το να τους καταφρονής και να μη θέλης καθόλου να τους θυμηθής· μετά από αυτά, θα τελειώσης την ενασχόλησί σου, με αυτήν (ή παρόμοια δέησι). «Ελευθέρωσέ με, πλάστη μου και λυτρωτά μου από τους εχθρούς μου, στην τιμή του πάθους σου και της ανείπωτής σου αγαθότητας». Και μη στρέψης το νού σου στη σαρκική αυτή κακία. Γιατί και μοναχή της η ενθύμησί της, δεν είναι χωρίς κίνδυνο. Αλλά, ούτε να στέκεσαι να συνομιλής με αυτόν τον πειρασμό και να ερευνάς τον εαυτό σου αν συγκατατέθηκες σαυτές ή όχι. Γιατί, αυτή η έρευνα, αν και φαίνεται ότι είναι καλή, όμως στ αλήθεια είναι μία πλάνη του διαβόλου ή για να σε ενοχλή και να σε κάνη να απελπίζεσαι και να μικροψυχήσης ή για να σε κρατάη πάντα μπλεγμένο σ αυτούς τους λογισμούς και από αυτούς να σε κάνει να πέσης και σε αυτή ή άλλη αμαρτία. Γι αυτό, σε αυτό τον πειρασμό (όταν η συγκατάθεσις δεν είναι φανερή) είναι αρκετό το να το ομολογήσης αυτό με συντομία στον πνευματικό σου, έχοντας αναπαύσει την γνώμη σου, χωρίς να σκέφτεσαι πλέον τίποτα. Και φανέρωσέ του αληθινά κάθε σου λογισμό σχετικά με αυτό, χωρίς να σε κρατάη ποτέ καμμία συστολή ή ντροπή. Γιατί, αν με όλους μας τους εχθρούς χρειαζώμαστε την δύναμι της ταπεινώσεως για να τους νικήσουμε, πόσο μάλλον την χρειαζόμαστε στο σαρκικό αυτό πόλεμο, περισσότερο παρά σε κάτι άλλο. Επειδή και αυτή η κακία είναι σχεδόν πάντα ποινή και επακόλουθο και βλάστημα της υπερηφάνειας (36). Έπειτα, αφού περάσει ο πειρασμός, εκείνο που έχεις να κάνης είναι αυτό· όσο και αν σου φαίνεται ότι είσαι ελευθερωμένος από τον πόλεμο της σάρκας και για όλα βέβαιος, πρέπει όμως να στέκεσαι με το νού μακρυά από εκείνες τις υποθέσεις και τα πρόσωπα, που έγιναν αιτία του πειρασμού· και μη σκεφθής ότι πρέπει να τα συναναστρέφεσαι, γιατί είναι συγγενή ή ενάρετα ή και ευεργέτες σου· γιατί και αυτή είναι μία πλάνη της κακής φύσεως και παγίδα του πανούργου μας εχθρού διαβόλου, που μεταμορφώνεται σε άγγελο φωτός, για να μας βάλει στο σκοτάδι όπως είπε ο Παύλος (Β΄ Κορινθ. 11,14). 33. Όταν ο μέγας εκείνος Νείλος είπε «Και αν νομίζης ότι είσαι με τον Θεό, να φυλάγεσαι από τον δαίμονα της πορνείας, γιατί είναι πολύ απατεώνας και φθονερός και θέλει να είναι πιο γρήγορος από την κίνησι και την προσοχή του νού σου» (Κεφ.γ΄ σελ. 61, Φιλοκαλ.). Η αιτία για την οποία η σαρκική επιθυμία πάντοτε μας πειράζει, είναι, γιατί καθώς ένας φυσικά αγαπά τον εαυτό του, έτσι φυσικά αγαπά να πολλαπλασιάση μέσα από αυτή την κακία τον ίδιο του τον εαυτό και να κάνη όμοιον με αυτόν έτσι όπως η κενοδοξία πάντα μας εξαπατά έτσι και η σαρκική επιθυμία και δύσκολα από αυτή φυλασόμαστε. 34. Πολλοί πολλές φορές πλανήθηκαν από τα παρόμοια ενάρετα και ευλαβή πρόσωπα, είτε γυναικών, είτε ανδρών χωρίς γένεια και συγκατοίκησαν με αυτά, ή και απρόσεκτα συναναστράφηκαν, έπεσαν σε πάθη ντροπής, πλανηθέντες από τα δεξιά, δηλαδή, από την αρετή και την ευλάβεια και την σεμνότητά τους· εμείς όμως προσθέτουμε εδώ, ότι, όχι μόνο από αυτά καταπιάνεται κάποιος σε σφοδρή επιθυμία και σαρκικό έρωτα με αυτά τα πρόσωπα, αλλά και αν αυτά, μπορεί να υποτεθή, είναι παιδιά πλουσίων γονέων, ευγενή ή με καλή ομιλία στη γλώσσα ή καλόφωνα στα μουσικά ή ωραία στην όψι ή επιδέξια στο μυαλό, ή επιδέξια στα χειρωνακτικά και στις τέχνες ή έχουν άλλα τέτοια φυσικά και επίκτητα χαρίσματα· γιατί όλα αυτά αυξάνουν τη σφοδρή επιθυμία και την αγάπη, γι αυτό πρέπει να προσέχουμε και να προφυλασσώμαστε από τα παρόμοια. 35. Γι αυτό και ο Σολομώντας, σοφό μεν ονομάζει εκείνον που φοβάται και αποφεύγει τις αιτίες των κακών, και σώφρονα εκείνον, που εμπιστεύεται τον εαυτό του και δεν τις αποφεύγει· «σοφός φοβηθείς, εξέκλινεν από κακού, ο δε άφρων, εαυτώ πεποιθώς, μίγνυται ανόμω» (Παρ. ι8΄ 16). Σοφός ήταν ο πάγκαλος Ιωσήφ και γι αυτό αφού άφησε το ιμάτιό του και απόφευγε την αιτία της αμαρτίας, απέφυγε και την αμαρτία· γιατί αν δεν απέφευγε, σίγουρα θα αμάρτανε με την κυρία του, όπως είναι η άποψις πολλών διδασκάλων. Ασύνετος βρέθηκε ο μάρτυρας εκείνος του Χριστού, ο οποίος ύστερα από πολλά βασανιστήρια που έπαθε για τον Χριστό, ευρισκόμενος στη φυλακή και υπηρετούμενος από μία μοναχή, επειδή πίστεψε στον εαυτό του και δεν απέφευγε το πρόσωπο που τον σκανδάλιζε, κύλησε με αυτό στην πορνεία, όπως γράφει ο Αββάς Μακάριος. Γι αυτό και ο Απόστολος την αποφυγή αυτή υπονοούσε όταν έλεγε «να αποφεύγετε την πορνεία» (Α΄ Κορινθ. 6,18). 36. Γι αυτό και ο Ιωάννης της Κλίμακος λέγει, ότι, όποιος έπεσε στην πορνεία ή άλλη σαρκική αμαρτία, εκείνος από πριν είχε την υπερηφάνεια και γι αυτό επέτρεψε ο Θεός να πέση για να ταπεινωθή· «όπου πτώμα κατέλαβεν, εκεί υπερηφάνεια προεσκήνωσεν». Και πάλι, «παίδευσις υπερηφάνω, πτώμα» (Λόγος, κβ΄). «Ο Αόρατος πόλεμος» ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ Τ ΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ (Απόδοση στη νέα Ελληνική: Ιερομόναχος Βενέδικτος – Έκδοση Συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη, Άγιον Όρος) – ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΘ’.~** Ο πόλεμος και τα όπλα του Χριστιανού
~ Χριστιανός: Στα χρόνια μας δεν γίνεται διωγμός των χριστιανών, όπως σε παλαιότερες εποχές, από ειδωλολάτρες αυτοκράτορες ή άλλους άπιστους ανθρώπους, και εύχομαι να μη γίνει ποτέ. Διεξάγεται όμως, ένα πνευματικός πόλεμος ανάμεσα στους πιστούς και τους δαίμονες. Τώρα, όπως λέει ο απόστολος, «δεν έχουμε να παλέψουμε με ανθρώπους, αλλά με αρχές και εξουσίες, δηλαδή με τους κυρίαρχους του σκοτεινού τούτου κόσμου, τα πονηρά πνεύματα που βρίσκονται ανάμεσα στη γη και στον ουρανό» (Εφ.6:12). Ο πόλεμος αυτός είναι αδιάκοπος και ιδιόμορφος, καθώς γίνεται με τα πάθη και τις επιθυμίες –τη φιληδονία, τη φιλαργυρία, την οργή, το φθόνο, την κακία σε κάθε μορφή της-, γι’ αυτό απαιτεί ειδικό οπλισμό: «Σταθείτε σε θέση μάχης», συνεχίζει ο απόστολος, «αφού ζωστείτε στη μέση σας σαν ζώνη την αλήθεια, αφού φορέσετε σαν θώρακα τη δικαιοσύνη, αφού στα πόδια σας βάλετε σαν υποδήματα την ετοιμότητα για την τήρηση του Ευαγγελίου της ειρήνης, αφού κρατήσετε σαν ασπίδα την πίστη, αφού δεχθείτε σαν περικεφαλαία την ελπίδα της σωτηρίας και αφού πάρετε στο χέρι τη μάχαιρα του Αγίου Πνεύματος, δηλαδή το λόγο του Θεού» (πρβλ. Εφ. 6:14-17). Να ποια είναι η θεϊκή πανοπλία του χριστιανού, η πανοπλία με την οποία αντιμετωπίζει τον πόλεμο του διαβόλου, αντιμάχεται τους δαίμονες, νικάει τα πάθη, κατακτά τις αρετές, μπαίνει νικητής και τροπαιοφόρος στη Βασιλεία των Ουρανών. Σ’ αυτή τη Βασιλεία ας αποβλέπουμε, αδελφοί μου, θυσιάζοντας για χάρη της τα πάντα, ακόμα και τη ζωή μας αν χρειαστεί. Γι’ αυτή τη Βασιλεία ας πετάξουμε από πάνω μας την αμαρτία. Η αμαρτία είναι σκοτάδι, είναι ζόφος, είναι θάνατος. Όταν μας τυλίγει δεν βλέπουμε μπροστά μας. Έτσι, μολονότι βαδίζουμε σ’ έναν φαρδύ και ευρύχωρο δρόμο, το δρόμο της φιλαυτίας και των απολαύσεων, τελικά γκρεμιζόμαστε στο βάραθρο της ψυχικής απώλειας. Η αρετή, απεναντίας, είναι φως, είναι λαμπρότητα, είναι ζωή. Όταν την αποκτούμε, οδηγεί τα βήματά μας με ασφάλεια. Έτσι, μολονότι βαδίζουμε σ’ έναν στενό και κακοτράχαλο δρόμο, το δρόμο της ταπεινοφροσύνης και των στερήσεων, τελικά φτάνουμε στον παράδεισο της αιώνιας τρυφής. Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος Από το βιβλίο: “Θέματα Ζωής” – Εκδ.: Ιερά Μονή Παρακλήτου.*** Παίρνει εξιτήριο ο Αναστάσιος
~ Αλβανίας Αναστάσιος: «Ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ.κ. Αναστάσιος, θα λάβει σήμερα εξιτήριο από το Νοσοκομείο… μετά από νοσηλεία δώδεκα (12) ημερών» όπως αναφέρεται στο σχετιό ιατρικό ανακοινωθέν που εξέδωσε το Νοσοκομείο Ευαγγελισμός. Ο Αρχιεπίσκοπος κ.κ. Αναστάσιος μετά το εξιτήριό του, θα παραμείνει σε κατ΄ οίκον καραντίνα τηρώντας όλες τις προβλεπόμενες οδηγίες ..*** O Βελόπουλος ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΖΕΙ την υποκρισία της Ψευτο – προοδευτικής Αριστεράς
~ Mε αφορμή την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων η Βουλή καλύφθηκε από εικόνες πολεμικής κινητοποίησης και από θρησκευτικές απεικονίσεις. Είναι γνωστό άλλωστε σε όλους τους Έλληνες πως στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο η Παναγία μας είχε το ρόλο του προστάτη στη συλλογική – εθνική συνείδηση. Οι αντιδράσεις από την ψευτοαριστερά ήταν έντονες με πρωτοστάτη το Νίκο Φίλη, του ΣΥΡΙΖΑ. «Για στυγνή προσβολή της Δημοκρατίας» κάνει λόγο ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης με αφορμή την προβολή στην πρόσοψη του Κοινοβουλίου, χθες, ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Εισοδίων της Παναγίας, εικόνων που όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «παραπέμπουν στο διαβόητο “Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών”».
Το κτήριο του βασικού θεσμού της Δημοκρατίας καλύφθηκε από εικόνες πολεμικής κινητοποίησης και από θρησκευτικές απεικονίσεις, κάτι εντελώς ανεπίτρεπτο, αναφέρει ο κ. Φίλης και προσθέτει: «πρόκειται για ατόπημα πρώτης γραμμής, πολιτικά και αισθητικά αποκρουστικό. Όλοι αντιλαμβάνονται τι σηματοδοτεί η προβολή στην κεντρική όψη του Κοινοβουλίου στρατιωτικών ασκήσεων. Λίγες μέρες μάλιστα μετά την απόπειρα της κυβέρνησης να εμποδίσει με τη βία και να αμαυρώσει τον συμβολικό, λόγω συνθηκών, εορτασμό του Πολυτεχνείου». Ακολούθως ο κ. Φίλης στρέφεται κατά του πρωθυπουργού υποστηρίζοντας: «φαίνεται ότι ο υπό τον κ. Μητσοτάκη συνασπισμός Δεξιάς, “σοβαρής” Ακροδεξιάς και νεοφιλελεύθερου Κέντρου, αγωνιά για το μέλλον του, μετά την πανθομολογούμενη αποτυχία του να αντιμετωπίσει το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Δεν εξηγείται αλλιώς η επιμονή του όλο το τελευταίο διάστημα να αναβαπτίζεται στα βρόμικα νερά του μιλιταρισμού, του σκοταδισμού, του αυταρχισμού και της εμφυλιοπολεμικής εθνικοφροσύνης. Είναι, άραγε, τόσο σημαντικά τα οφέλη που προσδοκά η ΝΔ από τα “ορφανά” υπολείμματα της Χρυσής Αυγής, ώστε, να εγκαταλείπει τις φιλελεύθερες κεντροδεξιές ιδρυτικές της αρχές; Το άμεσο μέλλον θα δείξει. Πάντως, όσον αφορά στο παρόν, τόσο “φιλελευθερισμό” είχαμε να δούμε από τη χούντα». Την υποκρισία της ψευτοαριστεράς όμως την ξεμπροστιάζει ο Κ .Βελόπουλος Πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ, ο οποίος θυμήθηκε τα Pride της κοινότητας ΛΑΟΤΚΙ και τη συμμετοχή της Βουλής σε αυτά.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το 2019 στη Βουλή φωτίστηκε η σημαία ΛΟΑΤΚΙ όπως και το 2018.
Φαίνεται πως για την ψευτο-αριστερά είναι δύο μέτρα και δύο σταθμά. Ή η Βουλή συμμετέχει σε όλο το φάσμα των εκδηλώσεων ή σε κανένα. Άλλωστε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων είναι Ορθόδοξοι.
*** ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ την Πέμπτη 26/11 στην ΕΡΤ1 μετά τις 08:00! O Βελόπουλος θα μιλήσει για όλους και για όλα…
~ Ο πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ, Κυριάκος Βελόπουλος, συνεχίζει τις τηλεοπτικές του εμφανίσεις με σκοπό να ενημερώσει τους Έλληνες πολίτες για τις θέσεις της Ελληνικής Λύσης, ενώ παράλληλα θα σχολιάσει ΟΛΕΣ τις ραγδαίες εξελίξεις της επικαιρότητας, καθώς επίσης και τα εθνικά θέματα που μονοπωλούν το ενδιαφέρον. Την Πέμπτη 26/11 ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κ.Βελόπουλος, θα εμφανιστεί στην τηλεοπτική εκπομπή στην Ερτ1, ‘Από τις 6’ με τον Δημήτρη Κοτταρίδη και τον Γιάννη Πιτταρά μετά τις 08:00 το πρωί
*** O Βελόπουλος αποδομεί την Κυβέρνηση : «Προσκυνά τους Γερμανούς»
~ Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, το Βερολίνο έχει σηματοδοτήσεις προς την Αθήνα ότι δεν διατίθεται να σταματήσει την ναυπήγηση 6 γερμανικών υποβρυχίων U-214 για λογαριασμό της Τουρκίας. Όπως εύλογα στηλιτεύει ο Κ. Βελόπουλος στο twitter είναι μισελληνική η νοοτροπία αυτή της γερμανικής ηγεσίας, αφού εμείς είμαστε μέλη της Ευρωζώνης κι όχι φυσικά οι Γερμανοί. Αποδεικνύεται λοιπόν πως δεν υπάρχουν φιλίες παρά μόνο συμφέροντα και φυσικά πως δεν είναι δυνατόν η Ελλάδα να εξακολουθεί να ασκεί φιλογερμανική πολιτική*** Click away – Covid -19 : Πώς θα ψωνίζουμε φέτος τα Χριστούγεννα
Ένα από τα μέτρα που θα εφαρμοστούν τα Χριστούγεννα θα είναι τα ψώνια με τον τρόπο του click away, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Ειδικότερα, θα γίνεται παραγγελία από τον καταναλωτή στο κατάστημα, η παραγγελία θα ετοιμάζεται, ο πολίτης θα κλείνει ραντεβού με τον καταστηματάρχη και στη συνέχεια θα πηγαίνει στο κατάστημα για να παραλάβει την παραγγελία του. Με αυτό τον τρόπο θα μειώνεται στο ελάχιστο η ανθρωπινή επαφή ενώ θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό και ο συνωστισμός μέσα στα καταστήματα. Μιλώντας το Σαββατοκύριακο στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης ξεκαθάρισε ότι το όποιο άνοιγμα της αγοράς θα γίνει σταδιακά και με μεγάλη προσοχή στην τήρηση των υγειονομικών κανόνων. Ο Άδωνις Γεωργιάδης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να ανοίξουν πρώτα ορισμένοι τομείς της οικονομίας, όπως τα εποχιακά είδη και τα καταστήματα παιχνιδιών, τα οποία, όπως είπε, έχουν πληγεί ιδιαίτερα. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Αδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι ένα από τα μέτρα που θα εφαρμοστούν θα είναι οι αγορές με τον τρόπο του click away.
*** Κορονοϊός – Καπραβέλος : “Χάσαμε ζωές που θα μπορούσαν να έχουν σωθεί”
Σύμφωνα με τον ίδιο, “δεν προβλέφθηκε ότι δεν υπάρχει συμμόρφωση των πολιτών στα μέτρα αυτοπροστασίας. Δεν προβλέφθηκε ο μηχανισμός ανίχνευσης του κρούσματος κορονοϊού εκείνου που δεν έχει καθόλου συμπτώματα και αψηφά τον κίνδυνο για τον ίδιο και τους άλλους. Και αυτά κανένα δείγμα δεν τα δείχνει.
Η Επιτροπή που βασίζεται σε δείγματα, εμάς στην ουσία μας κατέστρεψε στη Θεσσαλονίκη. Δεν πρόβλεψε αυτό το σφοδρό κύμα. Ο ιός υπήρχε, έκανε τη δουλειά του, δεν μπορέσαμε να τον ανιχνεύσουμε και αύξησε τις εισαγωγές στα νοσοκομεία”. Όπως είπε ο κ. Καπραβέλος “φτάσαμε στο αμήν στα νοσοκομεία.
Εμείς στην Εντατική να θέλουμε να διακινήσουμε ασθενή και να μην μπορούμε, να είμαστε στα όρια ασφάλειας μετακίνησης του ασθενούς και οι συνάδελφοι στα τμήματα να αγωνίζονται να κρατήσουν στη ζωή έναν άνθρωπο και να μην μπορούν να τον στείλουν στη Μονάδα Εντατικής ως όφειλαν. Χάσαμε περισσότερες ζωές επειδή δεν προβλέφθηκε αυτή η σφοδρότητα της πανδημίας, το δεύτερο κύμα”. https://youtu.be/mqObywowX7Q .-
*** Μακελειό σε εκκλησία: Άγνωστος επιτέθηκε με μαχαίρι, δυο νεκροί, πολλοί τραυματίες στην Καλιφόρνια
Δυο νεκροί, πιθανόν άστεγοι που προσπαθούσαν να προστατευθούν, και πολλοί τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός επίθεσης αγνώστου με μαχαίρι μέσα σε εκκλησία, στο Σαν Χοσέ στην Καλιφόρνια. Ο δράστης έχει συλληφθεί. Όλα έγιναν το βράδυ της Κυριακής (σ.σ. ώρα ΗΠΑ) όταν άγνωστος εισέβαλε σε εκκλησία Βαπτιστών στο Σαν Χοσέ και άρχισε να επιτίθεται σε ανθρώπους που βρίσκονταν στο ναό. Η επίθεση έγινε λίγο πριν από τις 21:00 και αμέσως ισχυρές δυνάμεις της αστυνομίας έσπευσαν στο σημείο. Από την επίθεση με μαχαίρι που έκανε ο άγνωστος, πέθαναν δυο άνθρωποι, ενώ άλλοι έχουν τραυματιστεί σοβαρά και η ζωή τους είναι σε κίνδυνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι νεκροί, το πιθανότερο, ήταν άστεγοι που είχαν βγει καταφύγιο στην εκκλησία για να προστατευθούν από το κρύο, καθώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε λειτουργία σε εξέλιξη. Δεν είναι γνωστό το κίνητρο που όπλισε τον δράστη να κάνει την επίθεση.
***
~**** ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :
~** ΣΗΜΕΡΑ Δευτέρα 23-11-2020 :
ΒΟΛΟΣ - ΟΦΗ 1-4 .- ^ { 39΄ Γκούσμαν , 79΄Σαρντινέρο , 84΄Δημόπουλος , 88΄πεν. Νιέρα , 90+3΄Στουγκερσον .-} .- ^
~** Στο Ευρωμπάσκετ σε αγώνα εξ αναβολής :
ΜΠΑΣΚΟΝΙΑ - ΖΕΝΙΘ Αγίας Πετρούπολης 58-70 .-
ΑΕΚ Αθηνών - ΑΕΛ ΛΑΡΙΣΑ 4-1 .- ^ {55΄Μαχαίρας , 67΄Σπαρβ , 72΄Ανσαριφαντ , 78΄Σιμόες , 89΄Γαλανόπουλος } .-
ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ- ΑΡΙΣ Θεσ/νίκης 0-1 .- ^ {18΄ πεν. Γκάμα . } .- ^
ΠΑΟΚ Θεσ/νίκης - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΕΝΑ 2-1 .- ^ { 31΄Ερραμούσπε , 52΄Σβιντέρσκι , 90+4 ΄Ελ Καντουρί } .- ^
~** ΓΙΑ την Α1΄ στο Ελληνικό μπάσκετ Ανδρών σήμερα Κυριακή 22/11/2020 :
ΛΑΡΙΟ -ΙΩΝΙΚΟΣ Νίκαιας 81-91 .- ^
ΗΡΑΚΛΗΣ Θεσ/νίκης - ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 71-75 .- ^
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΚΟΛΟΣΣΟΣ Ρόδου 90-67 .- ^
~**
~** ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020 :
ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΜΗΝΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Μας !!
1.~ Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Κυριακή 01 Νοεμβρίου 2020 ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΜΗΝΑ για ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ! : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/8383886848322902473 .-
2.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Δευτέρα 02 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/3947124920807744332 .-
3.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τρίτη 03 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/8798053289051096616 .-
4.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τετάρτη 04 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6910645553969710540/6920637649873198817 .-
5.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Πέμπτη 05 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/7804806556475854799 .-
6.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 06 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/6816149062386365746 .-
7.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο 07 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/238444435096472498 .-
8.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Κυριακή 08 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6910645553969710540/7618936864284034836 .-
9.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Δευτέρα 09 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/7292864674591545841 .-
10.- ΥΓΕΙΑ για ΟΛΟΥΣ μας Το Α και το Ω .. ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ για όλους και για όλα .. Δευτέρα 09 Νοεμβρίου 2020: https://www.blogger.com/u/1/blog/post/edit/8639153183263225834/891578008382039345 .-
11.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/6900032432199794218 .-
12.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/4946969007565870017
13.-Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6220303196286054371/1886846350432611275 .-
14.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/9113881557930858614/7363354278165168927 .-
15.~Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/3035537040406072572/4241561868834728777 .-
16 .-Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1348236129800595557/3359347221496432052
17 ~Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/5308354824682069899/3902454669599402839 .-
18 ~Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6295557011334354486/5277118940804051682 .-
19.~Αρφαρά Μεσσηνία Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/2264696562786117954/1767712485321247325
20.-.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6220303196286054371/8433303383880747408 .-
21.-~ Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1348236129800595557/2321342416086533597 .-
22.-.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/9113881557930858614/205810881926802950 .-
23 ~ Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/6468522409292131429 .-
24 ~Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/2865705772525572476 .-
25.-
~*ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020 :
1.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Πέμπτη 01 Οκτωβρίου 2020: https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/1085161594806063335 .-
2.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 01 Οκτωβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/8947210630002704439 .-
3.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο 03 Οκτωβρίου 2020: https://www.blogger.com/blog/post/edit/6910645553969710540/3945385915535895562 .-
28.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/7777659860939029992 .-
29.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/2102634080065369120 .-
30.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/7648188433423992845 .-
31.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας το αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6910645553969710540/6535361695230097166 .-
32.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/2264696562786117954/737117864827513198 .-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου